AVARN Security Kundcenter
Har du ett akut ärende?
Ring vår Larmcentral som är bemannad dygnet runt, på telefon:
010 - 222 50 00
Vanliga frågor
Svaret på de vanligaste frågorna ser du här
AVARN Security
Jag är intresserad av att beställa tjänster av AVARN Security
Vad kul att du är intresserad av AVARN Security som säkerhetsaktör. Med äkta engagemang, kompetens och innovation stärker vi våra kunders trygghet och konkurrenskraft – alltid.
Vi levererar tjänster inom Larmcentral, Säkerhetssystem, Teknik och Risk Solution. För mer information vänligen se sektion "Vi erbjuder" på hemsidan.
För att komma i kontakt med oss för att beställa tjänster eller veta mer om vad vi erbjuder går det bra att kontakta oss på info@avarn.se alt ringa vår växel på tel: 010-222 20 00
Har ni bytt namn?
Ja, nu är vi AVARN Security, tidigare hette vi G4S.
Våra nya juridiska namn är:
AVARN Security Solutions AB (orgnummer: 556222-4617)
AVARN Security Services AB (orgnummer: 556095-6772)
Våra organisationsnummer är samma som tidigare.
Jag har frågor angående mitt avtal
Vi hjälper dig gärna. Fyll i formuläret nedan alternativt så kan du maila oss på faktura@avarn.se
Mitt avtal är med G4S, gäller det även nu?
Ditt avtal är oförändrat. För mer information maila oss gärna på faktura@avarn.se.
Jag har ett Hemlarm från G4S, gäller det även nu?
Efter uppköp av Sector Alarm så flyttades en stor del av AVARN Securitys hemlarmskunder till Sector Alarm. För mer information är du välkommen att maila oss på faktura@avarn.se
Har ni bytt organisationsnummer?
Nej, vi har samma organisationsnummer som tidigare. Vi har däremot bytt juridiska namn.
G4S Secure solutions har blivit AVARN Security Solutions AB (orgnummer: 556222-4617)
G4S Security services har blivit AVARN Security Services AB (orgnummer: 556095-6772)
Ändra instruktioner
Jag vill lägga till, ändra eller ta bort behöriga personer
Skicka oss de ändringar du vill ha utförda via formuläret nedan. Glöm inte uppge din behörighetskod!
Jag vill lägga en tillfällig instruktion för mitt larm
Skicka oss de ändringar du vill ha utförda enligt formuläret nedan, vänligen glöm ej din behörighetskod. Vid akuta ändringar, ring oss gärna på 010-222 22 00 eller utanför kontorstid 010-222 50 00. Vänligen ha din behörighetskod redo vid samtal.
Jag vill ändra mina ordinarie instruktioner
Skicka oss de ändringar du vill ha utförda gällande era larminstruktioner enligt formuläret nedan, vänligen glöm ej uppge din behörighetskod. Vid akuta ändringar, ring oss gärna på 010-222 22 00 eller utanför kontorstid 010-222 50 00. Vänligen ha din behörighetskod redo vid samtal.
Jag vill ändra våra öppettider
Om du har tidsstyrda instruktioner bör du i god tid meddela oss eventuella ändringar i formuläret nedan. Glöm inte uppge din behörighetskod. Vid akuta ändringar, ring oss gärna på 010-222 22 00 eller utanför kontorstid 010-222 50 00. Vänligen ha din behörighetskod redo vid samtal.
Jag vill ändra telefonnummer till mina kontaktpersoner vid larm
Du bör i god tid skicka oss de ändringar du vill ha utförda via formuläret nedan. Glöm inte uppge din behörighetskod. Vid akuta ändringar, ring oss gärna på 010-222 22 00 eller utanför kontorstid 010-222 50 00. Vänligen ha din behörighetskod redo vid samtal.
Jag vill skicka in mina nycklar till er
Skicka oss avtalsnummer samt adressuppgifter via formuläret nedan, så skickar vi er en nyckelpåse för retur till oss.
Jag vill hämta mina nycklar
Vänligen ta kontakt med oss via formuläret nedan. Skicka oss avtalsnummer samt adressuppgifter och glöm inte uppge din behörighetskod.
Avtalsfrågor
Jag ska sälja min fastighet och den nya ägaren vill ta över larmanslutningen, hur gör jag?
Ni får gärna överlåta ert avtal. Skicka oss era önskemål tillsammans med kundnummer eller avtalsnummer via formuläret nedan så hjälper vi er.
Varför har jag fått en prishöjning?
I första hand hänvisar vi till ert befintliga avtal, för mer information vänligen se allmänna villkor nedan. Har ni frågor utöver detta så är ni välkomna att kontakta oss via formuläret nedan.
Hur utökar jag mitt avtal?
Tack för att du visar intresse för AVARN Security, vänligen uppge era kontaktuppgifter samt önskemål för utökat samarbete via formuläret nedan.
Jag behöver byta mina dekaler
Vänligen meddela oss kundnummer samt adress och dina önskemål i formuläret längst ner på sidan så hjälper vi dig.
Jag har dekaler med telefonnummer 08-661 60 00 eller 040 660 87 00, gäller dessa fortfarande?
Ja, dessa styrs över till vårt nya nummer 010 222 50 00.
Vill du ha våra nya dekaler, maila gärna oss på kundcenter@avarn.se och uppge vilka dekaler du har i dagsläget och vilka dekaler du önskar.
Jag har dekaler med telefonummer 077 181 05 00, gäller dessa fortfarande?
Ja, numret styrs över till Sector Alarm. Är du kund hos AVARN Security bör du byta till dekaler med telefonnummer 010 222 50 00. maila gärna oss på kundcenter@avarn.se och uppge vilka dekaler du har i dagsläget och vilka dekaler du önskar.
Fakturafrågor
Kan ni ansluta mig till Autogiro?
Om du är kund till AVARN Security Solutions AB är du välkommen att fylla i blanketten som finns i länken och returnera den till oss via adressen angiven på blanketten eller skanna in den och maila oss på faktura@avarn.se
Kan ni skicka PDF-faktura?
Ja, vi skickar gärna PDF-faktura. Vänligen ta kontakt med oss via formuläret nedan och meddela vilket avtal det gäller, vilken e-postadress ni vill ha fakturan till, samt eventuell referens.
Kan ni skicka e-faktura privat?
Ja, du kan anmäla dig via din internetbank. Kontakta oss gärna via formuläret nedan om du har frågor.
Varför har jag debiterats en faktureringsavgift?
Faktureringsavgift är debiterad för att täcka de administrativa kostnader som tillkommer när vi skickar pappersfakturor. Av både miljö- och kostnadsskäl rekommenderar vi att ni använder något av övriga betalningssätt som vi erbjuder: E-faktura, PDF-faktura, Autogiro eller Svefaktura.
Jag har fått en räntefaktura, varför?
Räntefakturan är baserad på räntelagen samt utefter betalningsdatum. För mer information vänligen se allmänna villkor nedan.
Jag har fått en betalningspåminnelse, varför?
Sergel kredittjänster AB utför kravhantering åt AVARN Security, vänligen kontakta dem via kontaktuppgifter angivna på påminnelsen.
Jag har betalat min faktura dubbelt, hur gör jag?
Återbetalning av dubbelt betalda fakturor sker automatiskt. Har du ändå frågor är du välkommen att kontakta oss via formuläret nedan, ange fakturanummer samt när betalningarna skett och till vilket konto.
Kan ni skicka elektronisk faktura?
Ja, vi skickar gärna Svefaktura, se vidare info på www.inexchange.se. Kontakta oss via formuläret nedan om du har ytterligare frågor.
Jag har månadsfaktura och vill byta betalningsperiod, hur gör jag?
Skicka oss era önskemål tillsammans med kundnummer, avtalsnummer eller fakturanummer via formuläret nedan så vi hjälper vi dig.
Jag behöver en kopia på min faktura, hur gör jag?
Använd formuläret nedan och skicka oss det fakturanummer, kundnummer, samt e-postadress dit ni vill ha fakturakopian skickad till.
Det står fel faktureringsadress på min faktura, hur ändrar jag den?
Kontakta oss via formuläret nedan och ange vilket avtalsnummer och fakturanummer det gäller samt vad som ska ändras, så korrigerar vi det på nästkommande faktura. Om ni behöver ändra referens är det viktigt att meddela oss på vilket eller vilka avtal respektive referens gäller.
Väktarutryckningar
Hur lång tid tar det innan er utryckningsväktare kommer?
En utryckning kan variera i tid på grund av många orsaker. Körsträcka, trafiksituation och andra händelser påverkar naturligtvis. Vi kan därför aldrig garantera en inställelsetid, men alla utryckningar utförs så snart som möjligt.
Varför kan det ta lång tid innan utryckningsväktaren kommer?
En utryckning kan variera i tid på grund av många orsaker. Körsträcka, trafiksituation och andra händelser påverkar naturligtvis. Vi kan därför aldrig garantera en inställelsetid, men alla utryckningar utförs så snart som möjligt. Prioriterade ärenden kan vara till exempel personhotande larm.
Varför är det inte era väktare som kommer vid utryckning?
Vi använder oss ibland av andra bolags tjänster då det passar bättre geografiskt och ger en bättre service. En del kunder väljer att använda sig av annat väktarbolag av olika anledningar.
Övriga frågor
Jag har inte fått någon utryckningsrapport
Vi har lämnat ett visitkort med ett larmordernummer i samband med utryckningen. Kontakta oss via formuläret nedan, så skickar vi en kopia. Meddela oss om ni framöver vill ha utryckningsrapporten skickad till en specifik e-postadress via formulär nedan.
Vi vill byta installatör för vårt larm
Om vi har ett befintligt samarbete med den önskade installatören behöver ni endast bekräfta med er behörighetskod. Om det är en ny samarbetspartner måste installatören skicka in ett polisgodkännande till oss innan vi kan lämna ut uppgifterna.
Jag behöver felanmäla en larmanläggning installerad av AVARN Security
Kontakta oss via formuläret nedan. Uppge adressen där larmet finns och gärna det utrustningsnummer som finns på centralenheten. Vid akuta ärenden vänligen ring 077 182 08 30.
Jag vill provlarma min anläggning
Ring oss gärna på larmcentralen, telefonnummer 010-222 50 00 och ha din behörighetskod tillhanda.
Kontakta oss
Vi är här för att hjälpa dig.
Du är välkommen att ringa oss på 010-222 20 00.
Vår telefontid för växeln är 08:00-16:30.
Lunchstängt mellan 12:00-13:00.
Vill du komma i kontakt med vårt Kundcenter?
Du är välkommen att ringa oss på 010-222 22 00.
Vår telefontid för Kundcenter är 08:00-12:00.
Vill du maila oss?
Du är välkommen att maila oss på: info@avarn.se
För faktura/avtalsfrågor: faktura@avarn.se
För ändringar i dina larminstruktioner: kundcenter@avarn.se
Våra Allmänna och Särskilda bestämmelser
Allmänna Bestämmelser
General Terms And Conditions
Särskilda Bestämmelser för Tekniska Säkerhetsanläggningar
Special Terms and Conditions for Technical Secured Facilities
Särskilda Bestämmelser för Bevakning
Special Terms and Condition for Manned Guarding Services
Särskilda Bestämmelser för Larmförmedling och Utryckning
Special Terms and Conditions for Alarm Transmission and Response